Logga Outdoor

Friluftsanläggningen för alla

Outdoor Bräcke är vår häftiga

friluftsanläggning i Bräcke i Jämtland

Välkommen till vår föreningsägda friluftsanläggning Outdoor Bräcke.
Outdoor byggdes av Bräcke Sportklubb 2014 för att stimulera till träning utomhus.
Vi vill förbättra folkhälsan och vänder oss till ungdomar och vuxna i olika åldrar.
Vi ger också lärare ett härligt utflyktsmål för sina klasser och
företag möjlighet att ge sina anställda friskvård.

Utegym

*Tips! Skriv upp dina förbättringar varje vecka! På utegymmet använder du ofta din kropp som vikt. Utegymmet har olika övningar; dips, chins, sit up, uppkopp, TRX, vattendunkar, däck och stockar med mera. Du kan variera övningarna i det oändliga – hur vill du träna?

Pingis

* Tips! På Outdoor Bräcke finns det två fina utom-husbord för utepingis.
Om det blåser – så ta då en paus i spelandet såklart!

För till exempel skolor, så finns det racket för utlåning. Har du pingisbollar att ta med?

Innebandy

* Tips! Testa att spela bandy med inlines!
Planen för innebandy har en låg sarg och två mål. Ta med dig klubbor och innebandybollar och spela innebandy ute – vad tror du om det?

Beach Volleyboll

* Tips! Testa att spela med en badboll!
Beachvolleybollplan finns också på Outdoor Bräcke med officiellt nät Givetvis har vi sand på vår plan- törs du testa att spela med badboll?

Militär Hinderbana

* Tips! Ta med en kompis och ta tid! Den militära hinderbanan har åtta hinder; klättra stege, snabba fötter, armgång, balans, krypa åla, över under, klättervägg och labyrint. Det är två banor bredvid varandra. Hindren kan passeras på olika sätt – hur vill du göra?

Fotbollstennis

* Tips! Spela fotbollstennis med olika bollar!
På planen för fotbollstennis finns ett litet lägre nät där två lag finns på var sin sida som sparkar bollen över nätet, eller varför inte kasta?*

* Tips! Testa att spela med mjuk fotboll!
Vi har fyra fotbollsmål på Outdoor Bräcke, två större och två mindre. Ibland ställer vi de mindre målen inne i de större. Underlaget är både grus och gräs – vilket tycker du bäst om?

Basket

* Tips! Ta med en basketboll och lira!
Basketplanen på Outdoor Bräcke har 12 korgar, både höga och låga. Vi har också golvkorgar att låna ut. Det går att spela på längden, på tvären och på en korg åt gången så klart. Spela en, två, tre eller flera – hur vill du lira?

Övrigt

På Outdoor Bräcke finns också terrängsspår, tennis-plan, samt vindskydd, bord, bänkar och vatten.
* Tips! Grillplatsen är förbättrad, så varför inte ta med grillkol och grilla?
Släck alltid elden efter dig!

Bokning av Outdoor Bräcke

Måste man boka för att besöka Outdoor Bräcke?

– Nej, bokning behöver inte göras alla är välkomna.
Däremot så behöver skolklasser, företag och större grupper boka.

Kan skolor låna material?

– Ja, det kan göras upp vid bokningen.

Är Outdoor Bräcke öppet på vintern?

– Nej, vi har stängt på vinterhalvåret.

Hitta hit:

Kostar det att använda Outdoor Bräcke?

– Nej, Outdoor Bräcke är helt gratis att använda.
Det finns även möjlighet att boka pass med ledare från Bräcke SK som görs upp efter förfrågan.

Hur långt i förväg måste man boka?

– Helst en vecka innan.

Hur bokar man?

– Man bokar genom att skicka ett mail till outdoor@brackesportklubb.se, ange datum, antal besökare och kontaktuppgifter så återkommer vi med bekräftelse.

+46 693-71259